Dan 1: Bergamo, Piacenza

Na našo predzadnjo mobilnost se je odpravilo 5 učenk in dva učitelja spremljevalca. Potovanje se je začelo že v soboto, ko smo pozno zvečer prispeli v Bergamo, kjer smo tudi prespali. Nedelja je bila namenjena raziskovanju lepega starodavnega mesta Bergama, skupaj s Portugalci. Mesto je sestavljeno iz dveh delov: Città Alta (gornji del mesta), srednjeveško mesto na vrhu hriba, ki ga obkrožajo kiklopski zidovi iz 16. stoletja in Città Bassa (spodnji, sodobni del mesta). Oba dela mesta sta povezana z vzpenjačo/ žičnico, cesto in pešpotjo. Ob 17:00 uri pa smo se z vlakom odpravili v Piacenzo, mesto, kjer so nas počakali gostitelji. In začelo se je… velika pričakovanja, strah, negotovost, vprašanja… Ampak kaj kmalu so bili v našo WhatsApp skupino poslani samo lepi, pozitivni občutki in topel sprejem v družine.

Dan 2: Piacenza/ San Nicolo

Prvi skupni dan smo dopoldan preživeli v šoli San Nicolo. Uraden začetek je bil nekoliko kasneje, kot so učenci prispeli v šoli in kaj kmalu smo ugotovili, da smo res v Italiji, kjer je marsikaj zapleteno, počasi, a brez velikih organizacijskih presežkov, kjer se je nemalokrat potrebno sam znajti. In velika večina ne govori angleško, so pa posebno iznajdljivi s prevajalnikom. Po prihodu smo se udeležili glasbene delavnice, kjer smo peli in plesali, po odmoru pa smo bili pri pouku. Obiskali smo pouk dramatizacije, glasbe in še kaj. Popoldan smo preživeli vsak po svoje. Naši gostitelji so nas peljali v mesto, kjer smo raziskovali pomembne kotičke mesta ali samo pohajkovali.

Dan 3: Piacenza/ San Nicolo

Učenci so od prve ure spremljali pouk na šoli, v razredu svoje gostiteljice. O poteku in vzdušju v razredu imajo različne poglede. Ob prihodu še ostalih gostov, smo obiskali prvo delavnico in sicer smo bili v kemijskem laboratoriju, kjer smo se ukvarjali z različnimi snovmi in s pomočjo indikatorjev določevali bazičnost oz. kislost snovi. Sodelovali smo v delavnici, kjer smo s pomočjo LEGO kock sestavljali različne modele in spoznali, kako raste rastlina – solata v za to namenjenem okolju. Kosilo smo opravili v šolski jedilnici. Zanimivo je bilo, da smo dobili makarone s sirom kot predjed in  nato še krompir z ribo in zelenjavo. Pri kosilu smo tudi opazovali, kako poteka kosilo in ugotovili, da je veliko odpadne hrane in učenci ne pospravljajo za sabo.

Popoldan smo opravili pohod do reke Pad, ki teče po široki Padski nižini ter reševali naloge, ki so temeljile na poznavanju Italije in Piacenze. Danes je bila priložnost sprehoda zaradi sončnega vremena, saj je v četrtek napovedano poslabšanje vremena.

Pozni popoldan in večer smo preživeli v krogu gostujoče družine ali pa se odpravili na obisk.

Dan 4: Verona, Sirmione

Dan smo preživeli izven Piacenze. Obiskali smo večje mesto Verono, kjer je že danes mrgolelo turistov. Najprej smo obiskali Arena di Verona, rimski amfiteater na trgu Piazza Bra, zgrajen leta 30 našega štetja. Uporablja se še danes in je mednarodno znan po velikih opernih predstavah, ki jih prirejajo v njem. Je ena najbolje ohranjenih antičnih struktur te vrste. V antičnih časih je bila arena primerna za skoraj 30 000 ljudi. Na odru za koncerte in operne predstave je na voljo največ 22.000 sedežev. Nato pa smo se sprehodili po starem delu središča do dvorišča z znamen. itim Julijinim balkonom, ki se nahaja v bližini Piazza Erbe. V atriju, pred Julijino hišo stoji tudi njen kip, ki naj bi prinašal srečo, zato je tudi najbolj oblegan (prsa se najbolj bleščijo, kajti srečo prinaša ravno ta del 🙂

Po kosilu – testenine na več načinov, pa smo obiskali mestece Sirmione ob Gardskem jezeru, ki leži na majhnem ozkem polotoku. Znano je po termalnih kopališčih in srednjeveškem gradu Rocca Scaligera s pogledom na jezero. Arheološko najdišče Grotte di Catullo, ki leži na koncu polotoka, obsega rimsko vilo, muzej in oljke. Tik pod ruševinami je skalnata plaža JamaicaSprehod po mestu, okus sladoleda in vožnja s čolnom so zaključili naš dan.

Dan 5: Piacenza/ San Nicolo

Četrtek smo preživeli na šoli, ampak na primarni, ki je nedaleč stran od šole višje stopnje. Šola je novejša, moderna, ki jo obiskujejo učenci od 1. do 5. razreda. Po odmoru smo lahko bili pri pouku matematike, angleščine in predmeta, kjer so se pogovarjali o aktualnem 25. aprilu – prazniku osvoboditve. Popoldan smo igrali odbojko in spoznali zanimivo igro z jajcem. Vprašanja so bila zastavljena preko aplikacije Kahoot. Ob vsakem pravilnem odgovoru je bil pridobljen en pripomoček/ sredstvo ((list papirja, plastični kozarec, lepilni trak…), iz katerih smo naredili padalo, v katerega je bilo dano jajce, spuščeno iz 2. nadstropja in je padalo pristalo tako, da se jajce ni zlomilo. Seveda, naši ekipi je uspelo – jajce je ostalo celo. 

Večere preživljamo v družini, ali gremo na obisk ali se družimo s prijatelji.

Dan 5: Grazzano Visconti, Bobbio

Zadnji dan smo se odpravili nedaleč stran od mesta. Ogledali smo si srednjeveško naselje Grazzano Visconti in se sprehodili po njem. Nato pa smo se odpeljali še do manjšega kraja, Bobbia, kjer smo preživeli ves popoldan. V majhnem mestecu, ki se nahaja v dolini reke Trebia smo si ogledali most Gobbo ter se sprehodili po njem. Sprehodili smo se po ozkih ulicah mesta, obiskali opatijo, si privoščili kavo ter kupili razne spominke. Skratka popoldan je hitro minil. Zvečer smo imeli skupno večerjo, kjer smo dobili potrdila o sodelovanju.

Dan 6: Milano

Prišel je dan odhoda. Zjutraj so tekle krokodilje solze, v upanju, da se še vrnejo. Let smo imeli v Zagreb zvečer. Tako smo imeli celotni dan za obisk prestolnice mode, Milana. Dnevi dizajna so privabili veliko število ljudi, tako da smo se težje premikali po ulicah mesta. Obiskali smo milansko katedralo, galerijo, opero in še kaj. Proti večeru smo se z avtobusom vrnili v Bergamo. Domov smo prispeli v zgodnjih jutranjih urah.

Izkušnje udeleženk na mobilnosti: https://wakelet.com/wake/RiVSYZz6JlJnZzidfY6BP

Monika Krančič, koordinatorica projekta

Dostopnost